AuditCase: CRM- en DMS-oplossing voor accountantskantoren

In de complexe wereld van accountancy is het beheren van klantinformatie en documentstromen een belangrijk onderdeel van het dagelijkse werk. Het gebruik van geavanceerde tools zoals CRM (Customer Relationship Management) en DMS (Document Management System) is niet langer een luxe, maar eerder een noodzaak voor accountantskantoren die streven naar efficiëntie.

CRM en DMS: waarom zijn ze nodig?

CRM: een CRM-systeem is een oplossing die organisaties helpt om informatie over klanten te beheren, maar ook zorgt voor interactie met de klanten. Hierin worden alle contactmomenten, communicatievormen en afspraken vastgelegd. Dit betekent dat je een centrale plek hebt waar je alle informatie over je klanten kunt vinden.

DMS: het goed en veilig beheren van documenten is een uitdaging voor ieder accountantskantoor. Een goed DMS stroomlijnt het opslaan, organiseren en delen van documenten, waardoor je niet langer afhankelijk bent van papieren documenten. Dit zorgt er niet alleen voor dat je kosten en ruimte voor deze papieren documentatie bespaart, maar ook een hoop tijd als je op zoek bent naar relevante informatie.

AuditCase voor iedere accountant

AuditCase gaat verder dan generieke tools en biedt accountantskantoren een op maat gemaakte CRM- en DMS-oplossing die is afgestemd op de eisen van accountantskantoren. Sommige tools sluiten gewoonweg niet volledig aan op de complexe werkzaamheden van de accountancysector. AuditCase stroomlijnt alle facetten van klantacceptatie tot documentbeheer. Met behulp van geïntegreerde tools, zoals digitaal ondertekenen en digitaal identificeren, voldoe je altijd aan de juiste wet- en regelgeving.

360º-klantbeeld

AuditCase maakt een einde aan het zoeken door complete servers en mappen naar klantgegevens. Met een 360º-klantbeeld worden alle relevante gegevens van iedere klant geordend op één plek, altijd in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Omdat niet iedere gebruiker hetzelfde is, kun je met de Dashboard Builder je eigen 360º-klantbeeld indelen. Zo toon jij op jouw Dashboard alle gegevens die jij relevant vindt. 

Documentmanagement

Bestanden met verschillende extensies worden eenvoudig en geautoriseerd opgeslagen in de digitale klantdossiers. De documenten kunnen, indien gewenst, worden voorzien van huisstijl. De documenten zijn toegankelijk voor iedereen die deze nodig heeft en daardoor wordt een fysieke vorm van documentatie overbodig. Daarnaast kun je binnen het dossier uniformiteit afdwingen, zodat bepaalde documenten door alle gebruikers op dezelfde manier worden opgeslagen en je ze om die reden altijd snel kunt terugvinden.

Gestandaardiseerd samenwerken

AuditCase zorgt voor gestandaardiseerde samenwerking binnen de organisatie. Is er een wijziging aangebracht in de documenten? Deze worden direct doorgevoerd, zodat iedereen met de actuele versie van het document aan het werk is. Wil je een document nog even laten controleren door je leidinggevende voordat je deze naar de klant stuurt? Ook dat is geen probleem binnen AuditCase met onze standaard workflow. Daarnaast kun je documenten digitaal laten ondertekenen door de klanten en ondertussen blijven alle gegevens volledig veilig.

Geïntegreerde tool

AuditCase heeft integraties met veel andere softwarepakketten, waaronder Caseware Cloud en Microsoft Office 365. Dankzij automatische updates en koppelingen met instanties, zoals de KvK, biedt AuditCase een prettige ervaring in de communicatie met klanten, interne processen en externe rapportage.

10 belangrijke voordelen van AuditCase

 

Bron: Caseware - partner AccountancyWorld

Meer over


Laatste nieuws