3 tips om efficiënt te werken dankzij automatisering

DELFT - Als accountant sta je tegenwoordig voor flink wat uitdagingen. Naast de krapte op de arbeidsmarkt en grote vraag naar personeel, neemt de wens om hybride te werken steeds meer toe. Daarnaast verlies je veel kostbare tijd aan het communiceren met klanten via verschillende kanalen. Om over het continu heen-en-weer mailen maar niet te beginnen. Klinkt dit jou ook bekend in de oren? In deze blog geven we je 3 tips over hoe je deze uitdagingen kunt aanpakken door slim te automatiseren.

Download het CRM info pakket

1. Werk hybride door middel van online klantdossiers

Nieuw personeel aantrekken is al een uitdaging op zich, maar de krappe arbeidsmarkt maakt het nu nog lastiger. Een manier om jezelf te onderscheiden van andere werkgevers is door je medewerkers de mogelijkheid te geven tot thuiswerken. Hoe je dit doet? Door je klantdossiers online beschikbaar te maken voor al je medewerkers en klanten. Bestaande en toekomstige dossiers kunnen zo gemakkelijk worden opgeslagen en uitgewisseld, waardoor iedereen met de meest recente versie aan de slag gaat. Dit maakt niet alleen hybride werken mogelijk, maar vermindert ook het heen-en-weer mailen. Een win-win situatie voor jou en je klant! Wist je dat Exact een flexibele integratie met SharePoint heeft waarmee je al jouw diensten op een centrale plek kunt opslaan? Zo heb je volledige controle en overzicht en kan jouw personeel ten alle tijden op elke gewenste plek werken.

“Zowel mijn mensen als onze klanten hebben op elk moment toegang tot alle dossiers. Daarom heb ik met mijn medewerkers de afspraak gemaakt dat ze mogen werken waar en wanneer ze willen, mits de deadlines worden gehaald. [..] Het geeft ons kantoor een voorsprong op de krappe arbeidsmarkt. “ - Mirjam Bos | MCB Finance & Consultancy 

Bekijk de overige 2 tips op de website van Exact

 

Bron: Exact - partner AccountancyWorld

Meer over


Laatste nieuws